Nov 14, 2018

Katrij Lagu - Cartridge - 8 track - Tape

Salam...

Lama tak menjenguk sini dan menaip sesuatu.
last sekali tahun 2012 bulan 5 dulu.  Uiisshhh lama tu. 6 tahun tu.
Dari aku sihat dulu sampai sekarang sihat lagi tapi dah buat bypass.
alhamdulillah . Allah masih panjangkan umur aku.

Tuan yang singgah dan membaca blog aku ni pun aku doakan sihat selalu dan panjang umur.

Kali ni aku nak citer pasal Katrij yang baru aku dapat sebulan dua ni.
Player (Set Hifi) dah lama ada, cuma dah rosak. Bila dapat satu Katrij yang aku beli di AmCorp Mall di KL. Lagu Jamal Abdillah, mula aku membaiki Set Hifi aku ni. Godek punya godek... siap lah player untuk main katrij ni... belt pun tak jumpa nak cari mana... aku sambung pakai gam Uhu je buat sementara sebelum jumpa belt yang baru. Nanti free gi jalan Pasar kat Pudu di KL nun. Sana banyak la belt macam2 saiz.


Boleh la aku main Katrij Dato Jamal tu.. masih sedap lagi bunyinya..sebab Katrij tu yang ori...WEA Record... gemersik bunyi.



Lepas tu aku jalan2 ke Pasar Lokin, Ipoh. Dapat lagi 2 Katrij... Uji Rashid dan Sweet Charity ...tp sayang bukan ori... tapi bunyi masih cun lagi... mana nak cari sekarang Katrij lagu macam ni...Kalau bukak Ebay atau Mudah ....memang tak jumpa la..Lagu Mat dan Minah saleh adalah ....
Rare jugak la ni ...  Boleh la buat dengar2 kasi syiok sendiri... Masa aku muda dulu pun aku tak beli Katrij ni sebab player tak ada kat rumah. 





Tima kasih tuan-tuan yang sudi membaca coretan aku ni. Kalau ada Katrij nak jual..kalau kena regenya dan lagunya dan kualitinya... aku beli..
Nanti tinggal no tepon dalam ruangan komen deh.. Katrij lagu melayu la yang paling aku cari...

Wasalam.




0 comments: