Dec 5, 2018

8 Track - Foil Replacement

Salam Semua..

Kali ni aku nak citer pasal "Sensing Foil Tape" . Benda ni macam selotape je, tapi dibuat dari aluminium.
Fungsi benda ni ia menukar track pada 8 track tape atau katrij. kalau benda ni dah rosak atau haus atau tercabut. Track pada katrij tu tak bertukar (skip)..... duduk situ jugak... pada player 8 track tu ada 4 track...
kalau anda play pada track 1... pada track 1 la sampai sudah...Patutnya dia bergerak dari track 1 hingga 4 dan selepas 4 pergi semula pada 1 ... begitu lah sampai sudah...sampai player tu meletup kepanasan ...hehe..

"sensing foil tape" ni ada dijual kat Ebay . Harganya tak mahal sangat...RM30 je segulung... macam selotape la .. tapi yang aku hot tu shipping cost RM70 ... tu yang malas nak beli... Kos Pos lagi mahal dari barang ... macam2 aku cuba nak ganti "sensing Foil Tape" tu ... Yang terbaik yang dalam video kat bawah tu lah yang aku jumpa .

Kat bawah ni aku link video aku yang aku upload kat Youtube...
engkorang tengok la macamana nak pasang "Sensing Foil Tape" tu secara percuma... ada ubat-ubat yang berbentuk pil tu.. engkorang ambik..bekas pil tu... nak tau..tngok video kat bawah ni....


Kalau nak tanya apa-apa ... tanya dalam ruangan komen kat bawah tu..
Nanti aku bagitau..

Terima kasih kerana singgah. Kalau ada Katrij atau 8 track lagu Melayu nak jual murah2 bagitau yea....

0 comments: