Jul 18, 2019

Cartridge 8 track Home Made 1 (Buatan sendiri)

Salam Peminat barang antik...

Terima kasih sudi singgah dan baca entry aku yang tak sedap ni... hehe.

Hari ni aku nak display katrij yang aku dubbing sendiri.
Katrij lama2 yang masih cantik tape tu aku dubbing dengan lagu2 kesukaan aku. Ada jugak beli blank tape di Ebay...tapi mahal...
RM30 - RM90 sekeping ... bajet nipis bro...











Katrij ni tak leh jual bro ... salah dari segi akta hakcipta.
Ni untuk koleksi sendiri je...
Pasang dalam kereta semasa balik kampung atau ronda2 Malaya.











Gambar cover pada katrij tu kurang cantik ... printer jenis murah bro.
Nanti lah bajet tebal... aku beli yang cun melecun... hehe.

Aku guna player kat bawah ni untuk dubbing...beli di ebay...
RM600  .... baru tapi stok lama ... ok la.. bunyi cun jugak...
kalau bro ada record player yang bunyi cun bila dubbing bagitau aku...nak tumpang sekaki dan nak tau jugak brand apa tu...















Kat bawah ni aku share katrij Wings album Belenggu Irama yg aku dubbing tu.



ok la bro...aku keluar dulu...
apa2 nak kongsi or nak tanya... tinggal jejak bro...
ruangan komen ada...

Terima kasih.

0 comments: